pencuri masuk rumah

pd ari jumaat(11march2011) . rumah ku di masuk pencuri . tp time tuh aku tak ada di rumah cause aku di bangi . baru hari ini(14March2011) aku tawu yg rumah aku masuk pncuri . b4 rumah aku penah jugak masuk pncuri pada end of 2008 . tp time tuh cuma 1biji kereta hilang and 2 biji phone . 1 of that phone aku punya . 

mcm2 ustaz abah aku jmpe utk dpt kan balik apa yg hilang . setelah berusaha, selang beberapa mnggu . kereta abah aku jmpe kt dlm kebun kelapa sawit . Alhamdulillah sbb dpt balik kereta abah aku . kalau tak jmpe tak tawu la cm ne abah aku nk gerak . tak kan nk beli kereta baru kowt . tp tak pe akak2 aku bnyk kereta . hahahah~~~tp bersykur sgt2 . time masuk pncuri tidak ada kemalangan jiwa . sbb sgt bahaya dgn perompak2 skrng . . . .

kali nie pulak . barang2 akak aku pulak hilang . mse dulu akak2 aku tak de kt rumah . yang ada just aku,ain n parent . yang nie akak2 aku ade kt ruma . barang2 yg hilang is 2 biji laptop . duit RM1K++ jam tangan 2 biji . and telefon rumah pun hilang jugak . truk jugak la kali nie . anggaran kerugian lebih kurang dekat 6K . bnyk jugak la kannnn . kesian kt akak aku n hubby dyer . 1ltop akak n 1ltop hubby dyer. 2ltop tuh still baru lg tak smpai sthun pakai . n yg paling truk dlm ltop tuh bnyk document akak aku . kesian kt dyer . ltop dulu pun kene rembat gak . 

hope dgn usaha mcm dulu . 
dpt balik la barang2 yang hilang .
 tak nak tgk akak aku bersedih lg . 


0 Say Something:

Post a Comment

 
Powered by Blogger | Downloaded from Free Templates