Bola . Bola . Bola



Bln 7 nie bnyk perlawanan bola sepak yang melibat malaysia tidak kesah la persahabatan ke or kelayakan piala dunia. Perlawanan pertaman ialah Malaysia vs Taiwan dan masa ini aku just lepak kedai makan biasa dengan menyediakan TV LCD 32inch jerk tp just nice la ramai jugak yg lepak kedai tuhhhh~~~and malaysia menang dngan agregat 4-4 tp malaysia yg layak ke pusingan ke-2 sbb gol di tempat lawan. waaaa~~bkn aku sorang jerk yang happy dngn kejayaan Malaysia on that day even tak dpt tgk kt stadium but tgk kt kedai mkn pun meriah jugak.



Perlawanan kedua ialah perlawanan persabahatan antara Malaysia vs Arsenal, dan aku pun mencari tempat untuk menonton perlawanan ini dan tempat yang sesuai ialah di Setia Tropika. Perhhhh~~ Mmg meriah Setia tropika . semua kedai mkn kat citu ade screen besar and kalau ade bola conform penuh. Tapi time tuh agak mengecewakan sbb tidak ada live untuk perlawanan Arsenal dgn Malaysia. Bkn aku sorang jerk yg kecewa tp semua org yang tidak dpt ke stadium agak kecewa apabila tiada live. Balik and tunggu result jerk via online dan lagi mengecewakan bila Malaysia kalah 0-4



Perlawan ketiga jugak perlawanan persahabatan antara Malaysia dgn Liverpool and time nie tgk kat rumah jerk same2 ngan family tp tetap meriah jugak. Even Malaysia kalah 3-6 tp ade jugak kebanggaan di situ sbb dapat 3 goal meyhhhh~~ingt senang kerrr.?



Perlawanan keempat antara Malaysia U23 dgn Chelsea dan aku memilih kedai Aliff and Bistro di BBU*Bandar Baru Uda jhr* tp penuh mehhhh dan aku pergi lagi ke Setia Tropika tp kali ni macam tak meriah jerk may be org ingt tak de live. Malaysia vs Chelsea agak boring sbb Malaysia tak bnyk menyerang tp OKE la sbb chelsea just dpt 1 goal jerk. tak terer la tuhhhhh~~



Perlawanan kelima adalah perlawanan penting kerana untuk menentukan siapa layak ke pusingan ke3 kelayakan piala dunia 2014. Perlawanan pertama diadakan di Singapore and sekali lagi aku ke Setia Tropika sbb di Aliff BBU mmg penuh kalau lmbt dtg tp di Setia Trokpika time tuh sgt la meriah nasib baik ada meja kosong. Malaysia kalah di Singapore dgn 3-5 tp ade 1 lg perlawanan di SNBJ KL. tidak sabar aku untuk menunggu nx perlawanan



Perlawanan keenam lagi penting kerana Malaysia perlu mendapat 2 goal untuk menutup defisit. kali ini aku keluar awal 50minit untuk pergi ke Allif BBU tp kecewa jugak sbb penuh*ntah pukul berapa org2 kat citu keluar rumah utk ke Allif. Hmmmm~ ke Setia tropika lagi . . smpai jerk kat Setia Tropika agak jammed di simpang. aku mule mengeluh~~huuuuuu . . . mmg penuh di semua kedai2 mkn kat situ. semua kedai aku round semua kedai org sedang berdiri. at last aku pun park motor kat kedai ASSALAM and duduk jek atas motor untuk menyaksikan perlawanan mlm tuhhh~~tak puas beb!!!!Ade jerk org yg akan halang pemandangan aku mlm tuh. BULSHITT~~

Separuh mase pertama daa tamat agak kecewa sbb malaysia belum goal tp APEX terbaik mlm tuh sbb bnyk safe bola. Separuh mse kedua bermula and org makin ramai menghalang pemandangan aku. GERAMMMNYERR~~smpai la malaysia menyerang time tuh and GOALLLLLLLL~~~!!!semua org berdiri menyorak goal tuhhh aku pun tidak melepaskan keghairahan bila gol pertama untuk malaysia. Aku mula yakin yang Malaysia akan menang tp keyakinanan aku terpadam apabila singapore goal selepas itu. SEDIH~~semua org terkaku sekejap melihat gol dari Singapore. Malaysia seri jerk mlm tuh, but pujian untuk pemain Malaysia even seri 1-1. semua org kecewa sbb Malaysia tidak dpt ke pusingan ke-3 termasuk la aku. . .



Tiada perlawanan bola lagi yg akan aku dpt tonton. EPL i dont like. i just want watch match of Malaysia team. Kena tunggu Sukan Sea and Asian Cup . lama lagi kot~~~~tetap menunggu Malaysia team berentap!!

0 Say Something:

Post a Comment

 
Powered by Blogger | Downloaded from Free Templates