Selesai Sudah Ibadah Qurban


Hari ini aku di melaksanakan ibadah qurban, selain aku ade 2 lg adik bradik aku ambik bahagian. Pagi2 macam biasa pergi ke masjid untuk sembahyang hari raya aidiladha tp kt kg bila raya haji msti tak ramai macam raya aidilfitri, penuh masjid Felda Taib Andak.

Lepas selesaikan solat sunat aidiladha, dengan perut yang lapar aku pelahap semua makanan yang mak aku masak, lauk orang lain aku tgk2 jerk, tp hari ni Cuma ade nasi impit, paru2 dan kuah lodeh dan juga tidak ketinggalan ayam masak merah just tak de rendang jerk.

Perut dah kenyang, aku pun pergi ke tapak penyembelihan, kesian lembu aku tuh dpt turn yang terakhir. Aku tgk2 la lembu org lain kena Qurban . . sob sob sobing . sedih nyer. dulu time kecik2 tgk lembu kene qurban tak de pun rs cm skunk . mybe age factor . huhu

Giliran lembu aku dlm pukul 12 tgahari, lama seyh nk kene tunggu sempat la aku balik uma lepak2. Lepas sembelih, jenazah lembu tuh di bawa ke rumah aku untuk menyerpurnakan mayat dia. Time nih la best sbb ramai2 bergotong royong dah macam kenduri kahwin pun ada.
Last thing need i do before night is hantar daging ke rumah2 jiran tetangga da sekutunya, especially rumah anak yatim. Kerja ni mmg happening sbb dpt cuci mata, ramai jugak awek2 bajek cun kt Felda Taib Andak nihhh!!So arini aku dah pun laksanakan Ibadah Qurban . Korang sudah ke belum.?HEHEHEHE~~

So, tinggal esuk jerk my activity for aidiladha break, go to rumah anak yatim di Kota Tinggi Johor for sending some for lunch. This is for Aqiqah my newphew.

0 Say Something:

Post a Comment

 
Powered by Blogger | Downloaded from Free Templates