PHISHING



Hi blogger, facebooker and who people visit my blog . . at this time I would like to explain about PHISHING, not for learn or tutorial but I want tell you how it work and make your password had stolen, di samping itu bukan pakai samping ingin mengajak mencergah anda terkena PHISHING. 


!!!!!~~~PLEASE READ CAREFULLY, IT FOR YOUR INFORMATION~~~!!!!
Phishing is a way of attempting to acquire information such as usernames, passwords, and credit card details by masquerading as a trustworthy entity in an electronic communication. Communications purporting to be from popular social web sites, auction sites, online payment processors or IT administrators are commonly used to lure the unsuspecting public. Phishing is typically carried out by e-mail spoofing or instant messaging,[1] and it often directs users to enter details at a fake website whose look and feel are almost identical to the legitimate one. Phishing is an example of social engineering techniques used to deceive users,[2] and exploits the poor usability of current web security technologies.[3] Attempts to deal with the growing number of reported phishing incidents include legislation, user training, public awareness, and technical security measures. ~sumber wikipedia~
Paham dengan statment di atas, aku bagi contoh paling senang untuk paham is way to hacked your Facebook account with give one link need to click and will appear Fake Facebook Login. Once you enter the correct email and password, people that give you link will get your password immediately. So, korang bayangkan lah dengan menekan satu link sahaja akaun facebook korang akan di hacked.


Dalam minggu kesibukan ini, aku sempat mempelajari ilmu ghaib hacked (phishing) di internet, dan aku telah praktik kan dengan memberi link pada rakan2 di facebook aku, termasuk jugak lah kawan2 malang aku a.k.a kawan di kampung, kawan kolej dan lebih malang gadis2 yang tidak tahu pape . . 


Di sini aku akan bagi tahu macam mana orang hendak hacked akaun facebook korang dengan memberi link, ni adalah contoh dari aku sendiri yang telah membuat status di Facebook.


Contoh status facebook aku, dan korang tengok link yang aku bagi tuh adalah fake. Then kalau korang klik akan appear macam di bawah. 


Ini adalah Fake Facebook Login, kalau korang tengok pada link. tiada kene mengena langsung dengan Facebook log in, dan paling pelik korang kena log in semula Facebook, it weird.


Once korang da masukkan email dan password facebook korang dan tekan button sign, automatik aku akan dapat password korang, see . .facebook Lyysa Faizureen pun terkena :)


Paham dengan contoh di atas, PHISHING bukan sahaja untuk hacked Facebook, ia juga boleh untuk hacked yahoo email, google email, blog korang pun pasti penah kena hacked kan!! So, dengan info yang tak seberapa ni aku harap korang tidak lagi buta Networking, buta IT, jangan biarkan orang memperdayakan kita yang tak tahu tentang penipuan sebegini dan juga jangan biarkan mereka2 menggodam facebook korang, dan mencuri hak asasi korang,!!!


Di kesempatan ini juga, aku nk mintak maaf pada sesiapa yang telah terkena dengan PHISHING aku, percayalah aku tidak sejahat hackers2 di luar sana yang menggodam akaun facebook korang dan membuat status pelik2, mencuri gambar, menukar password, aku cuma hendak memberi korang CELIK dan tidak lagi terkena godaman!!






Sekian ~~


p/s: harap sempat aku BW malam ini, blog aku da lame sunyi dari jejakan blogger2 tegar.

35 Say Something:

nur_za said...

tahu tak per..oh..kamu ni..belajar hack erk..ooo...
tapi tu la..susah nk percya spe2 pun...
jangan aprove org yg xknl jgk kan

Cik Zai said...

Senang juga nak hack a/c orang lain erk...patutlah ramai dah terkena

NIZAM said...

camtu je? bapak senang bro. bahaya gila cam gini. btw, thanks for this info k. :)) kena hati2.

Nurul Aisyah said...

kurang fhm laaa...saya xde fb..isk2 :(

Nurul Akmal said...

Mungkin disebabkan inilah saya dah kehilangan segalanya, Yahoo account, FB, twitter dan seangkatan dgnnya.. :(

Thanks for the info..

Cik Aini Lavender's said...

wahh..mcm tu je,bahaya btul lah..
apa pun,thanks for the info ye =p

Lyssa Faizureen said...

Tengs bagitau suruh tukar PASSWORD ! Appreciate sangat !!!!! :((

mizz RFL said...

wahhhh thx 4 share this info.. lps ni akn bhati2 drpd klik ne2 link

eita said...

oooo..baru tau..
walaupun sedikit pening nak faham..

Huda Diaz said...

nice one! memang real la page kau :D

faizulosman said...

jahatnya kamu... kamu telah mencuri hak asasi aku...

melur said...

tima kasih for information,,
(^^,)

asfira aminuddin said...

hahaha mmg kesian la sape yang percaya bulat bulat and terus log in kan. mintak dijauhkan.

anyss said...

masehh .. bg info nie .. mknenyer klu nak enter mne2 web , kna tgk address dulu ..

teha said...

oh.. aku baru tau.. thnx :)

xila riston said...

perghhh cnfirm tade sape curik gamaba ahkak dikkkk huhu

nuyui a.k.a miss YUI said...

mmg bahayA gtu..

Hanamiko Sakura said...

owh.. begitu.. *sambil mengangguk* :D

Encik Namichan said...

Thankz 4 ur in4matiOn..:))

msredcheesecake said...

biasa dgr pishing tapi tatau how it works.... thanks for the info...

EyqaLuvender said...

ouh,kite baru taw...
kite ingat pishing tu cm pishang..hehehe
nice sharing yup!

Aishah Jahirah said...

ramai yg terkena...so berhati2 la.kalau internet banking make sure ada https....
p/s:akak guna celcom...prepaid skmm.TM pun prob ye...

Juliet_iRa~" said...

huhuhu..yeke..

risau gak..pasni kena hati2 la..:)

Detective Fiqa said...

woww. mcm2 trend nak hack yee huhuhu

akuamir said...

haha,, bravoo geng... bagus lah tak jahat,, FB pon slalu bagi peringatan jangan masukkan password kalau bukan link FB sbenar

akuamir said...

bro,, long time no see,, :')

akuamir said...

master,, ajar la aku pishing... swear aku tak jahat... cume,, dah lame aku cari, test, berejam rejam tak penah berjaye hack,, tapi swear aku tak rosakkan page orang.. ajar plezzz

ツ Bieaz ツ said...

info terbaek.....hehe

Woofer Storm said...

tolong jgn hack id sy bro..takut ni~ehehheee

#belajar ilmu kepada kebaikan semata2..kan??

cinta siswi said...

hahah.. terbaik la.. tp siswi xberminat bnda2 cmni.. jakun katakan..hahaha

ain dzaya said...

terima kasih..cekgu izwan..haha..terbaik ah...pswd lyssa...jeng!jeng!jeng! dah bole start praktikan nie..nty lupa pulak...

"Jadi draftsman cita cita sejak azali.".

TiraPengemis said...

suka entry nie...sbb tirah pon pnah kena hacked...wahhh...best2

chemay said...

nice sharingg.
lepas ni kena labih hati2.
:)

alya_sygs said...

hahahhaa... best jugak hack orang ea.. :)

akuamir said...

master,,, tanx!! tapi web host asek error,, dah bape hari dah,,haha.. tanx.. lain kali la ku try.

Post a Comment

 
Powered by Blogger | Downloaded from Free Templates